Nieuw blog!

Welkom om mijn blog.
Voorgaande blogs zijn te lezen op: http://gisellavanhelteren.weblog.nl/




maandag 12 december 2011

Up-date 02 Nanouk

Na de 4 weken rust die Nanouk was voorgeschreven, is haar kruisband alsnog helemaal afgescheurd. Na een ondeugend intermezzo met buurhond Spike. Vrijdags rende Nanouk langs de heg op en moest aan het eind abrupt stoppen. Toen was het janken... Ik heb meteen dierenkliniek de Rashof gebeld om mijn 2 uur eerder gemaakte vervolgafspraak te vervroegen. Helaas konden we niet eerder dan woensdag terecht. Drs Rasenberg had niet lang nodig voor een diagnose "rechtsachter" zei hij bij binnenkomst (grapjas!). Er waren geen foto's meer nodig om te zien dat de kruisband helemaal afgescheurd was en dat betekent een TPLO operatie. Deze werd z.s.m. ingepland en heeft afgelopen dinsdag plaatsgevonden. Hier kun je over het wat & hoe lezen van deze operatie: http://www.rashof.nl/Orthopedie/knie.html

We konden Nanouk om half 12 brengen, ze kreeg een versuffings spuitje zodat er eerst foto's gemaakt konden worden. Dit was nodig om de huidige stand van de poot te bepalen. Corné mocht helpen bij het maken van de foto's en toen ze daarvan terug kwamen werd ze op een brancard afgevoerd naar de operatiekamer... mijn hart brak....

Het was een spannende middag en we besloten toch maar op en neer naar Groesbeekk te rijden, want we zouden haar pas rond 17.00 uur weer op kunnen halen. Ondertussen was het thuis ook wachten op een telefoontje of ik zou zijn aangenomen in het UMC St Radboud. Dubbel spannend dus. Om 16.00 uur kwam voor mij het verlossend telefoontje dat ik ben aangenomen, maar tijd om te feesten was er niet. Wij zijn achter elkaar weer in de auto gestapt om Nanouk op te gaan halen in Berkel - Enschot. Gelukkig was de operatie goed gegaan en Nanouk was weer heerlijk in slaap gevallen. We krijgen de nodige instructies mee, o.a.: 2wkn absolute rust en aansluitend nogmaals 6 wkn rust. Ons werd aangeraden de bench weer in de kamer te zetten.



Thuis gekomen was ze nog behoorlijk suf en ze kon nog niet lopen. Dit had zo nu en dan wat incontinentie tot gevolg.


Ik besluit die nacht op een matrasje bij haar te blijven. Het werd een wat onrustige nacht met een aantal malen opstaan om Nanouk d'r deken te verschonen en weer een wasje aan te zetten. Gelukkig was het voor mij geen probleem om de volgende dag thuis te blijven van het werk. die eerste dagen gaat het eigenlijk heel goed met Nanouk. Ze kan goed op 3 poten lopen en ze lijkt er verder weinig last van te hebben.
Zondagochtend was het tijd om het verband eraf te halen. Ze liet dit gewoon toe en ik heb heel voorzichtig het verbad van haar poot afgeknipt.




















De wond ziet er mooi rustig uit. Haar pootje is wel wat opgezet, maar dat zou van het beknellende verband komen. Sinds het verband eraf is, gedraagd Nanouk zich vreemd. Ze lijkt nerveus in onze aanwezigheid en kruipt constant meteen haar bench weer in. Gelukkig blijft ze wel van de wond af, zodat een kap (nog) niet nodig is. Niet goed wetende wat we hiermee aanmoeten nemen we weer contact op met de praktijk in Berkel - Enschot. Zij adviseren haar een rustgevend middel te geven. Corné gaat naar onze eigen Dierenkliniek "De Molen" om wat voor Nanouk te halen. Hopelijk gaat het nu beter.

Soms denk ik wel eens, wat doen we haar toch allemaal aan. Maar goed, we hadden natuurlijk weinig keus en als het goed is wordt ze over een paar weekjes weer helemaal de oude.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten