Nieuw blog!

Welkom om mijn blog.
Voorgaande blogs zijn te lezen op: http://gisellavanhelteren.weblog.nl/




woensdag 19 oktober 2011

Eindhoven HM & Molenhoeks Makkie

Eigenlijk heb ik geen tijd om te bloggen. vrijdag heb ik mijn laatste tentamen van onderdeel 2 en op mijn werk ben ik boventallig verklaard, dus ik moet mijn CV up-daten, maar ik lig al zo ver achter met bloggen..... Het moet gewoon ff :-)!

Eindhoven HM

Deze keer wou ik eens goed trainen om een strakke tijd te kunnen neerzetten bij een Halve Marathon. Via  myasics.nl een mooi schema aangemaakt dat ik vervolgens best trouw gevolgd heb. Eindhoven leek mij leuk omdat ze zeggen dat het een snel parcours is, het een bere gezellig parcours is en omdat het momenteel mijn studeerstad is. mijn streven was om hem onder de 2 uur te lopen en als het ff kon 1:58:00 uur. Nadat we de auto bij de TU geparkeerd hadden zijn we naar het beursgebouw gegaan om daar de overige NLS'ers te treffen, zodat we met z'n allen naar het startvak konden. Dat is in het beginsel ook gelukt, maar uiteindelijk ben ik iedereen weer kwijt geraakt, zodat ik alsnog alleen naar het startvak kon. Bij de startvakken was niet echt duidelijk aangegeven waar ik heen moest, gelukkig kwam ik daar Corné nog ff tegen. Samen zijn we richting de ingangen van de starvakken gelopen om vervolgens weer afscheid te nemen en ieder in ons eigen startvak te gaan staan. De race ging op zicht best lekker. Ik had een goed ritme te pakken en liep best lekker. Ik wou achter de gele balonnen blijven omdat die voor de 2 uur liepen, maar die was ik al vrij snel kwijt. Op een gegeven moment krijg ik een paar NLS'ers in het vizier en loop heel even met ze mee, maar omdat ze net iets langzamer gaan, ben ik uiteindelijk maar weer doorgelopen. Tot ik op een gegeven moment de achter de groene balonnen aanliep deze gaan voor de 1:55. Ik probeerde ze bij te houden, maar ik kreeg het behoorlijk zwaar. Bij de drankposten ff een adempauze genomen waardoor de afstand weer groter werd. Ik bleef de balonnen wel in het zicht houden en dat werd dan ook mijn doel. Ik heb het onderweg wel erg zwaar gehad, ik kon dan ook niet echt genieten van die anthousiaste menigte in de stad en wat duurde dat laatste stuk lang, maar ik was wel super blij toen ik gefinished was. Toen had ik nml een tijd van 1:54:59.




En dan was er natuurlijk afgelopen zondag Molenhoeks Makkie. Over gezellig gesproken, dat is nou eens een gezellige loop! Ik zou 'm rustig als duurloopje lopen, omdat ik de HM van Eindhoven nog in de benen had. Uiteindelijk heb ik wel iets sneller gelopen, gewoon omdat ik zo heerlijk liep. Het parcours is schitterend en er waren onderweg verschillende muzikanten. Al speelden die niet allemaal een even vrolijk deuntje... Ik ben gefinished in 57:20 dat is niet snel, maar ook niet verkeerd gezien de zwaarte van het parcours. Ik heb enorm genoten die dag en als het ff kan ben ik volgend jaar weer van de partij!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten